Cséfalvay Benedek: Klasszikus Minesweeper

Klasszikus Minesweeper játék megvalósítása Pygame grafikus motorral. A játék célja, hogy az összes aknát megtalálja a játékos anélkül, hogy aknára kattintana. A programban egyénileg kiválasztható nehézségi szintek választhatók, melyek a pálya méretével arányosan határozzák meg az aknák számát, ezen kívül időmérő opció be vagy kikapcsolásáról is dönthet a játékos. Indítást követően a felhasználói élményt színes grafikai elemek, akna- és számkijelzők teszik teljessé.

Gál Vivien Viktória: Pytőfi szótár

A program célja Petőfi Sándor verseinek feldolgozása és azokból szógyakorisági szótár készítése. A felhasználó kiválaszthat tetszőleges versfájlokat, amelyeket a program beolvas, majd a metaadatok, például a cím, a szerző és a dátum mellett feldolgozza a teljes szöveget. A szavakból eltávolítja az írásjeleket, kisbetűsíti őket, kiszűri a stopwordöket, a fennmaradó kifejezéseket pedig előfordulási gyakoriság alapján tárolja. A program többféle rendezési algoritmust is tartalmaz, amelyek futási ideje összehasonlítható, így jól érzékelhető a QuickSort, a HeapSort, a ShellSort és a BubbleSort közötti különbség. Emellett lehetőség van a beolvasott szótár exportálására, valamint a felhasználó által megadott szavak keresésére is. A cél az, hogy a szövegfeldolgozás és a rendezési algoritmusok működése egyszerűen és áttekinthetően váljon megérthetővé.

Geiger Márton Lajos: PPM képszerkesztő — konzolos szerkesztés és élkiemelés

A feladatom egy egyszerű, konzolos PPM képszerkesztő elkészítése volt, amely képes P3 PPM fájlok betöltésére, szerkesztésére és mentésére. A program lehetőséget ad fényerő- és kontrasztmódosításra, kép elmosására (blur) és élkeresésre (Sobel alapú), ahol az észlelt élek pirossal kerülnek kiemelésre. A felhasználói felület szöveges konzolos menüből áll, amely egyértelmű állapotinformációkat (aktuális fájlnév, méret, átlagfényerő, kontraszt) jelenít meg.

Kenéz Máté: Mátrix függvénykönyvtár

Egy olyan programot próbáltam megvalósítani, amely egy egyszerűen használható környezetet ad a mátrixok gyakorlásához. A program konzolos felületen működik, a pyconio és colorama segítségével. A menük felépítése egyszerű, a képernyő alján megjelenő segédinformációk pedig jelzik, milyen lépéseket lehet megtenni. A felhasználó létrehozhat és kezelhet mátrixokat, majd elvégezhet rajtuk különböző műveleteket vagy algoritmusokat. Ezeket össze tudja vetni a saját kézi számolásával, így a program főként a gyakorlást és az önellenőrzést segíti.

Kouyaté Lancine Miklós: Ki nevet a végén?

A program a klasszikus Ludo társasjátékot alkotja újra, digitális formában. A játék minden izgalmát újra élhetjük beleértve a kockadobást, amit a program automatikusan végez el, az ellenfél bábujának kiütését, és a célba való menetelést. A konzolos megjelenítés egyszerűnek tűnhet, de remekül mutatja, hogy a fehér szöveg helyett, mennyi életet tud vinni a programba pár mondat és karakter kiszínesítése.

Milus Koppány László: Torpedó

Ez a projekt a klasszikus Torpedó játék Pygame grafikus könyvtárral készült Python implementációja. A játék a hagyományos, 10x10-es pályán zajlik, ahol a cél az ellenfél összes hajójának elsüllyesztése a lehetőleg legkevesebb leadott lövéssel a jobb helyezés elérése érdekében a ranglistán. A már sokak által ismert játékmenetbe az egyéni képességgel ellátott hajók visznek egy kis újdonságot.

Palásti Vivien: Kockák és Kódolás avagy Dices and Digits

A konzolos játékom egy egyszerűsített, konzolos verziója egy DnD csata menetének. A kiválasztott hőssel legyőzzük az adott szörnyet, amelyből szintén többféle lehet. Különböző függvények, illetve osztály/alosztály használatával különösen odafigyelve a hatékonyságra és erőforrás használatra.

Sápi Anna Franciska: Határidőnapló

A program egy konzolos határidőnapló alkalmazás, amely különféle események nyilvántartását és kezelését teszi lehetővé. A felhasználó új eseményeket adhat hozzá, módosíthatja vagy törölheti a már meglévőket. A rendszer napi, heti és havi szinten is ki tudja listázni az eseményeket, ezenkívül az esemény nevére is lehet keresni a már felvitt adatok között. Minden eseményhez a következő adatok tartoznak: dátum, időpont, helyszín, az esemény neve és egy tetszőleges megjegyzés. A program a bevitt adatokat időrendbe rendezi, így a felhasználó könnyebben átláthatja programjait és kötelességeit. Az alkalmazás lehetőséget nyújt a teljes eseménylista fájlba mentésére, illetve a korábban elmentett adatok betöltésére. A fájlkezelés során a program felismeri a hibás vagy hiányzó fájlokat, és megfelelő visszajelzést ad a felhasználónak.

Sillye Dávid Ádám: Könyvtár adatbázis

A program egy könyvtár adatbázisát kezeli. Itt a program üdvözöl majd kiválasztjuk keresés funkciót ahol rákeresünk harry pottyer című könyvre aminek az adatait megadja a program.

Tamás Dominik: Étterem rendelési rendszer

Konzolos szinten egy rendelési rendszer, ami 2 fájlt olvas be és/vagy ír (menu.txt, vendegek.txt). Képes bármiféle leállítás, újraindítás nélkül felvenni új vendégeket, illetve egyszerre több ember rendelését kezelni és számlázni. Hibakezeléssel minden személyes adat formátumát ellenőrzi és ha az nem megfelelő, akkor újra kéri miközben megjeleníti a megfelelő formátumot.

Tóth Levente: Határidőnapló

A Határidőnapló alkalmazás egy konzol alapú program, amely személyes teendők és események rögzítésére és keresésére szolgál. Lehetővé teszi események felvételét dátummal, időponttal, helyszínnel, névvel és megjegyzéssel.

Zsumbera Vince: Torpedó

A közismert Torpedó társasjáték. Pár módosított szabállyal (le lehet rakni a hajót egymás mellé, ha eltalál valamit a játékos akkor még egyszer lőhet). Állítható nehézséggel csak a gép ellen lehet játszani.