Honlaptérkép

  • Infó
  • Tananyag
  • Segédlet
    • Fejlesztőkörnyezetek
      Az ajánlott, ingyenesen letölthető fejlesztőkörnyezetek.
    • Könyv és puska
      A ZH-n is használható Python puska (cheatsheet). Peter Wentworth, Jeffrey Elkner, Allen B. Downey és Chris Meyers: Hogyan gondolkozz úgy, mint egy informatikus.
    • Kódolási stílus
      Megjegyzések és javaslatok a szépen írt, áttekinthető programokhoz.
    • Nagy ZH, vizsga
    • Nagy házi
      • Nagy házi tanácsok
        Néhány tanács és útmutatás a nagy házival kapcsolatban.
      • NHF minta
        A minta nagy házi, amely egy plágiumkereső program. Pontosított specifikáció, végleges program és dokumentációja.
      • Specifikáció: hogyan?
        Mire jó a specifikáció? Hogyan írjunk specifikációt?
      • Fájlkezelés, mappák
        A fájlkezelésről néhány szó: fájlok létrehozása, írása és olvasása Python nyelven. Ez az írás csak egy rövid segédlet azoknak, akik használni szeretnének fájlokat valamilyen feladatban; az előadáson részletesen is van szó a témáról.
      • Szöveges és grafikus megjelenítés
        A nagy házi feladatban használható, szöveges és grafikus megjelenítést segítő modulok.
      • PyConio konzolos megjelenítés
        Konzolos (parancssori ablakos) megjelenítéshez használható modul. Lehet vele színeket beállítani, képernyőt törölni, adott pozícióra ugrani és kurzorbillentyűket kezelni.
      • Teknőcgrafika
        Bevezető. A parancssor használata. Egyszerű, szekvenciális programok; teknőcgrafika, bemenet és kimenet kezelése.
      • A pygame multimédiás könyvtár
        A pygame egy platformfüggetlen multimédiás függvénykönyvtár. A programozók számára egy egységes felületet biztosít a grafikus megjelenítéshez, hangok megszólaltatásához, billentyűk, egér és botkormányok kezeléséhez. A pygame-mel megírt program működik különféle Windows verziókon, de Linuxokon, Mac OS X-en, és még néhány okostelefonon is.
  • Extrák
    • Szorgalmi feladatok
    • Galériák
      • NHF galéria 2020
        A 2020-as nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2019
        A 2019-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • NHF galéria 2018
        A 2018-as nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
      • Óra galéria 2021
        A szorgalmi feladatként kiadott teknőcgrafika órák szépségversenye.
      • Óra galéria 2020
        A szorgalmi feladatként kiadott teknőcgrafika órák szépségversenye.
      • Óra galéria 2019
        A szorgalmi feladatként kiadott teknőcgrafika órák szépségversenye.
      • Óra galéria 2018
        A szorgalmi feladatként kiadott teknőcgrafika órák szépségversenye.
    • Elmélet
      • Mit tud a számítógép?
        Mi az a feladat, ami nem oldható meg programból? Egy írás Alan Turing cikke nyomán.
      • BF
        Turing gépei és a méltán hírhedt Brainfuck programozási nyelv. Mit jelent az, hogy egy nyelv Turing-teljes? A „Mi tud a számítógép? Mi az, amire képtelen?” írás folytatása.
      • Gyorsrendezés helyben
        Gyorsrendezés megvalósítása helyben rendezésként: egy meglévő lista elemeinek cserélgetésével.
      • Összefésülő rendezés
        Az összefésülő rendezés (merge sort) garantált O(n·logn) futási idővel rendelkezik, azonban szüksége van egy segédlistára.
    • Grafika
      • Zárt terület kifestése
        Zárt terület kifestése: a flood fill és a boundary fill algoritmus
      • Labirintusok
        Labirintusokat tervező és megoldó algoritmusok. Egymásra nem is hasonlító rekurzív és iteratív megoldások ugyanazokra a feladatokra.