NHF galéria 2021

A 2021-es évfolyam · 2022.01.06.

A 2021-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.

Alijev Dávid

Nagy házifeladatként a klasszikus Pacman játék másolatát készítettem el. A játékszabályok ugyanazok, mint az eredeti játékban: a cél az összes pötty megevése anélkül, hogy mind a 3 életünket elveszítenénk.

Csáti Bence

Farkas Zoltán Gáspár

Farkas Zoltán Gáspár: Asteroid Hunt A játékban egy űrhajót irányítunk, melynek segítségével aszteroidákat semmisíthetünk meg a hajónk fegyverzetével, amiért pontokat kapunk. A játékmenet folyamatosan nehezedik, egyre több aszteroidát kell megsemmisítenünk és a játék sebessége is folyamatosan növekszik, ahogy egyre több pontot érünk el. Kétféle fegyverzet áll rendelkezésünkre: egy lézerfegyver és egy ágyú. Az előbbi limitált lőszerkészlettel bír, de felvehető lőszercsomagok segítségével ez visszatölthető. Az ágyú használata nem limitált, viszont pontlevonás jár, ha a lövedékünk nem talál. Továbbá számolnunk kell, az idővel is, mivel egy számláló folyamatosan számol visszafelé. Amennyiben ez eléri a 0-át, vége a játéknak, akárcsak abban az esetben, amikor hajónkat találat éri. Azonban az aszteroidák megsemmisítéséért kapott pontok mellett plusz időt is kapunk, így jól taktikázva magas pontszámokat lehet elérni. A játék végén elegendő pontszámot elérve felkerülhetünk a dicsőséglistára.

Kabai Ákos

Aknakereső Hagyományos aknakereső, egy csavarral. Az eredetihez hasonlóan a cél az, hogy az összes nem aknás cellát felfedjük. Aknára kattintás esetén a játék véget ér és a jobb egérgombbal van lehetőség zászlókat letenni és felvenni. A csavar abban rejlik, hogy amíg a hagyományos aknakeresőben a cellákon lévő szám azt jelenti, hogy hány akna van a közvetlen környezetében, addig ebben a verzióban a KÉT cellás körzetében (összesen 24 cella) lévő aknák száma van a cellára leírva. Ez jelentősen megnehezíti és szinte lehetetlenné teszi a játékot.

László Olivér

Könyvtár A képen található házikó otthont ad a világ minden tájáról begyűjtött könyveknek többek között olyan remekművek is megtalálhatóak a könyvtárban melytől bármelyik BPROF-os hallgató hanyatt-homlok menekülne. A szoftver legfontosabb összetevője az a milliónyi try except szerkezet aminek köszönhetően a felhasználók szabadon tesztelhetik a program tűréshatárát, ha valami furcsaságot tapasztalna a felhasználó az nem baleset eredménye hanem Feature amit a fejlesztő úgy gondolt hogy ez így helyes

Móra Kristóf

Feladat címe: Határidőnapló Leírás: Alap esetben kilistáz minden eseményt, amit a fájl tartalmaz. Lehet külön név szerint is keresni, név, dátum, idő szerint is rendezni őket. Hónaponkénti szűrést végrehajtani, valamint hozzáadni újat, a régit módosítani, esetleg törölni. A lenti ablak pedig a kijelölt eseménnyel azonos napon lévő más eseményeket is kilistázza. Legutolsó sorban pedig ki is exportálható akár csv-be is.

Nagy Szabolcs

Telefonkönyv Ez a program lehetőséget biztosít a névjegyek tárolására és azok kezelésére. Mindemellett különféle funkciók is megtalálhatóak a használat során, ilyen például a keresés, a törlés, a létrehozás és a szerkesztés is.

Pál Marcell Attila

Étterem Kezelő Program - Nagyházi 2021 A program lényege, hogy pincérek számára egyszerűen és gyorsan kezelhető felületet biztosítson, amely lehetővé teszi nekik, hogy egy étterem adatait könnyedén kezelhessék. A program funkciói: - Asztalok kezelése: új asztal felvétele, módosítása, max. befogadóképesség megadása - Étlap kezelése: ételek hozzáadása/törlése, ár beállítása - Rendelések kezelése: az étlapról választott rendelések asztalhoz kapcsolása - Számla előnézet: megmutatja a pincéreknek, hogy hogyan fog kinézni a végleges számla A fenti ábrán az asztal nézetet, illetve a számlaképet láthatjuk.

Poku Bertalan

Házi feladatként a klasszikus aknakereső egy kibővített változatát készítettem el, melyben lehetőség van egyedi pályán játszani és versenyezni azért, hogy ki fejez be egy adott pályát a legrövidebb időn belül.

Schinogl Márton

Legyen Ön is Milliomos! A program a Legyen Ön is Milliomos tévéműsort valósítja meg játszható formában. A szintválasztás után egyből egy kérdés fogad bennünket. A játék által kínált 4 válaszlehetőség közül kizárólag egy helyes, ezt a játékosnak kell megadni. Jó válasz esetén egy újabb kérdéssel folytatódik a vetélkedő, rossz válasz esetén viszont vége a játszmának. Lehetőségünk van egy bizonyos összeg felett megállni, vagy a 15. jól megválaszolt kérdés után, az 50 milliós főnyereménnyel térhetünk haza.

Stivi Nataniel Erik

Szimbólum játék A játékot a Netflix 3% című sorozatának utolsó részében láttam. Hatan játszanak egymás ellen, mindenki kap egy saját szimbólumot, összesen 9 különböző közül (három szín: kék, piros és zöld, valamint három alakzat: kör, négyzet és háromszög), mindenki csak a sajátját látja eleinte. Kiesik a játékból akinek kitalálják a szimbólumát vagy aki kétszer rosszul tippelt. A játék akkor ér véget ha csak 1 játékos maradt, ő nyeri a játékot. Az én megvalósításomban a felhasználó egyedül játszik a program által vezérelt további 5 játékossal. Kiegészítettem a játékszabályokat úgy, hogy amikor valakire tippeltek és még több mint 4-en vannak játékban kapjon védelmet a tippelések alól 2 tipp idejére. A programban a játékosok védelmét egy kék burok jelzi és számmal mutatja mennyi ideig van még védelme (pl. a képen látható 5. játékos), a rossz tippeket piros "X" jelöli (pl. a képen látható 2. játékosnak 1 rossz tippje volt az 5. játékosnak 2). Amennyiben eltalálták valakinek a szimbólumát, láthatóvá válik a szimbólum (pl. a képen látható 1. játékos), abban az esetben, ha csak az alakzatot találták el, csak az alakzat jelenik meg szürkén (pl. a képen látható 2. játékos), ha viszont a színt találták csak el, mind a három alakzat azonos színben megjelenik (pl. a képen látható 6. játékos azaz a felhasználó). Az ablak közepén kiírásra kerül a jelenleg megtett tipp, a bal oldalon a korábbi tippek és, hogy talált ("O") vagy sem ("X").