Babartzy László Rajmund

A laser-maze, egy 5*5 cellából álló játéktéren játszódó játék. Lényege, hogy egy kezdeti cellából érkező lézert a játékos eljuttasson minden célpont cellába, úgy, hogy tükrök és féligáteresztő tükrök lerakásával megtörje, irányítsa azt. Ezen utóbbi elemek, az eszköztárban vannak (jobb oldalt, maximum 6 darab), és egy üres cellára helyezhetőek, majd ez után forgathatóak. A learkások elkészülte után, a szimuláció gomb megnyomásával jelenik meg a lézer, és azt követően nem sokkal a végeredmény.

A kezdeti cella a képen a második oszlop harmadik sorában található, az egyik végső cella az első sor 3. oszlop eleme. Az első sor első két eleme az Akadály cella, ezeken nem hatol át a lézer. A tükör színe kék, a féligáteresztő tüköré pedig zöld. A tükrök 45 fokban törik meg a lézert, a féligáteresztő tükrök szintén, viszont át is engedik azt. Ha egy tükör megtört egy sugarat, túloldalán attól még megtörhet egy másik sugár is, hasonlóan a féligáteresztő tükrök is képesek erre.

Bartha Ádám: Digital Logic Simulator

A feladatom egyéni választás alapján egy digitális logikai hálózatok modellezésére és szimulációjára alkalmas program volt interaktív vizuális környezetben. A hálózatok megépítéséhez rendelkezésre áll 4 jelforrás, 7 logikai kapu, 11 integrált áramkör és 4 vizuális elem. Számos alkatrészhez adott különféle konfigurációs paraméter is, mint például bemenetek száma, órajel intervallum megadása vagy a fények színe. A program képes az elkészített munkát projektfájlba elmenteni és később újra betölteni, legyen az bármennyire összetett.

Bata Roland Krisztián: Könyvtár kezelő program

Egy olyan programot próbáltam megvalósítani ami egy olyan környezetet teremt a "felhasználó" felé, ami segítheti őt a könyvtár kezelésében.

A program alapvetően a konzolos megjelenítésre fókuszál, aminek kezelését segíti a "pyconio" program. A kezelése a programnak egyszerű. A program alján található "segédinformációk" próbálják a felhasználót informálni azokról a lehetőségekről, ami a programot használót segítheti.

A programot használó, kezelheti a könyvek és olvasók adatait, majd ezeknek az adatoknak lévén felvehet, illetve törölhet kölcsönzéseket. Az adatok megjelenítésére szolgál a keresés menüpont, ahol az olvasóknál lévő könyveket tekinthetjük meg, valamint az eddigi kölcsönzött könyvek adatait is megnézhetjük. Emellett keresgélhetünk a könyvek egyes figyelembe vett szempontjai alapján is: cím, szerző, téma, kiadási év.

Bernscherer Patrik: Snake

Kígyó játék, amit 1 és 2 játékos módban is lehet játszani. A megjelenési elemek megvalósításának egy részét a klasszikus snake játék ihlette. A kígyókat az iránygombokkal, valamint a WASD gombokkal lehet irányítani. A játékban a billentyű gombok segítségével lehet navigálni az egyes menüpontok között, melyek a következők: Egyjátékos, Kétjátékos, Dicsőséglista, Kilépés. A dicsőséglista a 10 legjobb játékos pontszámát tartja számon a játékos nevével együtt. A játék tartalmaz egy pause funkciót is, aminek segítségével átmenetileg fel lehet függeszteni az adott játékmenetet.

Billing Dániel: Étterem

Étterem című programom egy pincért segítő konzolos alkalmazás. Segítségével végig lehet követni az étteremben aktív rendeléseket, valamint egyszerű módon rögzíteni azokat. Az étterem alaprajzát és az asztalok foglaltságát egy külön ablakon tudjuk végig követni.

Bozóki Domonkos Olivér: Legyen Ön is Milliomos!

Mindenki számára ismerős játékot implementáltam Python nyelven, amelyet a számomra legkedvesebb műsorvezető, Vágó István színesit. A játék során 15 kérdést kapunk, minden helyes válasszal egyre közelebb kerülünk a hőn áhított főnyereményhez, a 40 000 000 Ft-hoz. A beküldött képen a játék azon szakaszában vagyunk, ahol már korábban elhasználtuk a felezés lehetőségét, most a közönséget kérdeztük arról, hogy szerintük mi a helyes válasz.

Buséter Zsombor: Legyen Ön is Milliomos!

A feladat a TV műsorból ismert Legyen Ön is Milliomos! játék készítése volt. A játék 15 kérdést tesz fel és 4 alternatívát ajánl megoldásképp, viszont a 4 közül kizárólag az egyik helyes. Hibás válasz esetén a játéknak vége, jó válaz esetén a következő kérdés jön. 3 segítséget lehet kérni közben mindegyik egyszer használható. Lehetőség van megállni is ilyenkor az utolsó jól megválaszolt kérdés értékét kapjuk nyereményként.

Dombai Máté: Legyen Ön is Milliomos!

A játék hasonló elv alapján működik, mint a tévés vetélkedő. Van lehetőséged nehézségi szintet választani, megadni játékos nevet, felhasználni segítséget, stb. Ha teljesítettük a játkot, vagy a felhasználó elrontja a választ, a játék felírja őt a dicsőségfalra a megnyert összeggel. Visszalépve a főmenübe ugyanúgy lehetőségünk van a beállítás módosítására, vagy akár egyből újrapróbálhatjuk a játékot.

Frányó Virág: Aknakereső

Házi feladatomnak az aknakereső játékot választottam. Bár senki se tudja igazán, hogy mik is a szabályok, mindenki játszott már vele egyszer. Fénykorában a legnépszerűbb játéknak hívhattuk, persze csak a flipper után.

Gál Bence: Könyvtár

Feladatomként a Könyvtárat választottam és készítettem el. A képen a főmenü látható, amit ASCII Art és a Colorama segítségével igyekeztem élénkebbé tenni. Itt lehet választani azok a funkciók közül, amivel a program rendelkezik. Továbbá a kis táblán látható, hogy a könyvtár mennyi könyvvel rendelkezik.

Gréts Gergő: Telefonkönyv

A program arra használható, hogy névjegyeket tudjunk eltárolni benne. Nem csak tárolásra alkalmas, hanem beolvasni és elmenteni is lehet névjegyeket vele. De lehetőségünk is van új névjegyet hozzáadni a programon belül. A telefonkönyvben az adatokat szükségszerűen módosítani is tudjuk. A program lehetővé teszi a keresést is a névjegyzékben.

Izbéki Balázs: Étterem

A program célja az, hogy egy étteremben az egyes asztalokhoz tartozó megrendeléseket megjegyezze. Továbbá kielégítse azokat az alapfunkciókat, amik egy étterem mindennapi működéséhez szükségesek. Funkciók:

  • Étlap nyilvántartás: az étteremben felszolgált ételek és italok felsorolása, ára, új étel felvétele.
  • Új vendégek felvétele: az étterembe betérő vendégek elhelyezése az asztalokhoz.
  • Asztalokhoz tartozó rendelések kezelése: annak dokumentációja, hogy melyik asztal mit rendelt.
  • Számlanyomtatás: az előbbi funkcióból származó információ alapján a számla elkészítése és „kinyomtatása” (azaz kiírása) a képernyőre.
  • Foglaltsági térkép megjelenítése: grafikus módon az étterem alaprajzának mutatása, asztalokkal és foglaltsággal egybekötve.

A képen az utóbbi két funkció látható a program futása közben.

Menczel Márk Dominik: CyberSnake

Cyber stílusú kígyós játék, ami a klasszikus snake játékokon alapul. A program indítása után egy menü fogad minket, ahol választhatunk a különböző játékmódok közül, vagy kiléphetünk a játékból. Lehetőségünk van egyedül, vagy akár ketten is játszani. Az elért eredményeinket ranglistában követhetjük saját felhasználónevünk mellett. A játék célja minél több ételt elfogyasztani a kígyóval, úgy, hogy közben nem ütközünk a pálya szélével, vagy saját magunkal. Minden elfogyasztott étel után 10 pontot kapunk.

Prechl J Mátyás: Sokoban

Ez a klasszikus Sokoban játék hasonmása, egy felülnézetes doboztologatós logikai puzzle, amiben minél kevesebb lépésből kell a ládákat célba juttatni. Közben azok könnyedén beszorulhatnak olyan helyekre ahonnan már nem lehet elmozdítani őket.

Schelb Arnold: Tetris

Egy klasszikus Tetris játék, konzolos változatban. Lehetőség van a pályaméret és a kezdő nehézségi szint beállítására, dicsőséglista nyomon követésére, emellett a játékállás mentésére és betöltésére. A parancssoros felület miatt a játék a megszokott PC-s felületeken játszható, de akár SSH-n keresztül is, vagy mobilon, amennyiben terminál emulátor, illetve Python rendelkezésre áll (Androidon pl. Termux).

Surák Gergő Tibor: Étterem

Ez a program egy étteremet képes vezérelni. Az étteremben felülnézetes térképen helyezhetőek el az asztalok. Vendégek érkezésekor az asztalt le lehet foglalni, és így az étlapból bármilyen rendelés felvihető az asztalhoz. A vendég távozásakor egy képernyőn látható az asztalhoz tartozó összes rendelés és a végösszege. Az asztalok jelenlegi állapotát egyszerűen meg lehet tekinteni a térképen.

Vasas Mónika: Flappy Bird

A közismert idegörlő Flappy Bird, de nyomokban LSD-t tartalmaz.