Honlaptérkép
- Infó
- Főoldal
- HírekA tárggyal kapcsolatos hírek. A hírfolyam elérhető RSS formában is!
- KövetelményekKövetelmények a Programozás alapjai tárgyban. Osztályzás, pontozás, néhány szó az elvi hibákról.
- Csoportbeosztás
- ÜtemtervA tananyag heti bontásban és a számonkérések időpontjai.
- ElérhetőségElérhetőségek, információk a konzultációkról, köszönetnyilvánítás.
- Honlaptérkép
- Keresés
- Témák
- Tananyag
- Előadások
- 1. hét: bevezetésBevezető előadás. Kifejezések, változók, típusok fogalma. A Python nyelv alapjai. Egyszerű bemenet és kimenet, konverziók. Strukturált vezérlési szerkezetek: if, while.
- 1. hét: bevezetés
- Labor
- 1. hét: egyszerű programokBevezető. A parancssor használata. Egyszerű, szekvenciális programok; teknőcgrafika, bemenet és kimenet kezelése.
- 2. hét: nyomkövetés, vezérlésNyomkövetés. Vezérlési szerkezetek: elágazások, ciklusok. Összetett vezérlési szerkezetek, összefüggő ciklusok és független változók.
- 1. hét: egyszerű programok
- Feladatgyűjtemény
- 1. hét: egyszerű programokGyakorlófeladatok az előadás anyagához kapcsolódóan.
- 1. hét: egyszerű programok
- Nagy házi listaA nagy házi feladathoz választható programok listája.
- Előadások
- Segédlet
- FejlesztőkörnyezetekAz ajánlott, ingyenesen letölthető fejlesztőkörnyezetek.
- Könyvek és puskaA ZH-n is használható Python puska (cheatsheet). Ajánlott könyvek
- Kódolási stílusMegjegyzések és javaslatok a szépen írt, áttekinthető programokhoz.
- Nagy ZH, vizsga
- Minta zárthelyiPost Covid rövidített, három példából álló minta zárthelyi
- Vizsga mintaMinta vizsga, néhány feladattal.
- Minta zárthelyi
- Nagy házi
- NHF mintaA minta nagy házi, amely egy plágiumkereső program. Pontosított specifikáció, végleges program és dokumentációja.
- Fájlkezelés, mappákA fájlkezelésről néhány szó: fájlok létrehozása, írása és olvasása Python nyelven. Ez az írás csak egy rövid segédlet azoknak, akik használni szeretnének fájlokat valamilyen feladatban; az előadáson részletesen is van szó a témáról.
- Szöveges és grafikus megjelenítésA nagy házi feladatban használható, szöveges és grafikus megjelenítést segítő modulok.
- PyConio konzolos megjelenítésKonzolos (parancssori ablakos) megjelenítéshez használható modul. Lehet vele színeket beállítani, képernyőt törölni, adott pozícióra ugrani és kurzorbillentyűket kezelni.
- A pygame multimédiás könyvtárA pygame egy platformfüggetlen multimédiás függvénykönyvtár. A programozók számára egy egységes felületet biztosít a grafikus megjelenítéshez, hangok megszólaltatásához, billentyűk, egér és botkormányok kezeléséhez. A pygame-mel megírt program működik különféle Windows verziókon, de Linuxokon, Mac OS X-en, és még néhány okostelefonon is.
- NHF minta
- Fejlesztőkörnyezetek
- Extrák
- Szorgalmi feladatok
- Galériák
- NHF galéria 2024A 2024-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2023A 2023-as nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2022A 2022-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2021A 2021-es nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2020A 2020-as nagy házik: a beküldött szép megoldások galériája a készítők által küldött leírásokkal.
- NHF galéria 2024
- Elmélet
- Mit tud a számítógép?Mi az a feladat, ami nem oldható meg programból? Egy írás Alan Turing cikke nyomán.
- Mit tud a számítógép?